آخرین اخبار
کد مطلب: 187291
بحران آب ، مهمترين معضل استان هاي چهارمحال و بختياري ، اصفهان و خوزستان !
تاریخ انتشار : 1403/05/26 16:38:42
نمایش : 78
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گفت: در مسئله بحران آب از يکطرف مسئله مديريت و ضعف زيرساختهاست و از طرفي مسئله اسراف در که قبلا عرض کردم و خيلي هم جدي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي « سلام لردگان » ، حجت الاسلام و المسلمين محمدي امام جمعه شهرستان لردگان گفت : در مسئله بحران آب  از يکطرف مسئله مديريت و  ضعف زيرساختهاست و از طرفي  مسئله اسراف در شهرستان که قبلا عرض کردم و خيلي هم جدي است، کوچه ها را شستن، شير آب را رها کردن ،  بلوارها بعضا آب را ميشود اين يک نکته از آنجايي که ما لرها به گذشت و بزرگواري معروف بودند، امروز ميخواهم از طرف شما مردم شريف لردگان ، مردمي که خود در کنار آب هستيد و تشنه و با تانکر آبرساني ميشود از طرف شما مردم دفاع بکنم و همچنين  دفاع از مردم مظلوم اصفهان خصوصا کشاورزان و مردم شرق اصفهان که چرا آب به آنها نمي رسد!
 
وي افزود :  يک سوال و پرسش از متوليان امر و تصميم گيرندگان مسئله آب دارم: چرا از سال 1332 با پروژه تونل کوهرنگ 1 که انتقال آب به زاينده رود بود تا امروز که پروژه انتقال آب از خليج فارس براي اصفهان در حال اتمام است نزديک 10 پرژه انتقال آب با حجمي بيش از 1500 ميليون متر مکعب يا راه اندازي شده يا در حال پيگيري است و از سوي ديگر بيش از 70-80 درصد آب رودخانه زاينده رود از شرق چهارمحال و بختياري خارج و به حوزه غربي استان اصفهان وارد مي‌شود ، ولي چرا اين آب به مردم مظلوم و شهيدپرور شرق اصفهان نمي‌رسد؟ چرا مردم اصفهان تشنه اند و کشاورزان مظلوم بي‌آب؟
 
وي ادامه داد : اينجا که ما مردم چهارمحال و مردم خوزستان در کنار آب هستند و بي بهره و تشنه و کمبود آب شرب مردم اصفهان و کشاورزان شرق اصفهان تحمل ميکنيم، ولي چرا اين آب به شرق اصفهان نمي رسد؟ ، حرف راجع به اين زياد است ولي براي بعدا موکول ميکنم هم مردم چهارمحال و بختياري هم مردم شريف اصفهان هم مردم مظلوم خوزستان به هم وابسته اند و احساس مي‌شود اين مردم قرباني مافيايي هستند که سودش در به جان هم افتادن ديگران باشد وبجاي پاسخ فرار مي کنند.
 
 
حجت الاسلام و المسلمين محمدي با اشاره به  سالگرد بازگشت آزادگان به وطن گفت:  26 مرداد ماه يادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به ميهن در سال 1369 و فرصتي براي مرور رشادت‌هاي اين غيور مردان است، روز 26 مرداد سال 1369 جمهوري اسلامي ايران با سربلندي توانست رزمندگاني را که مجاهدانه از دين و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسير شده بودند، به وطن بازگرداند.
 
وي افزود : مي‌شود فردي در دست دشمن اسير باشد ولي آزاد باشد و ميتوان آزاد بود و اسير شد... الگوي آزادگان ما عقيله بني هاشم زينب کبرا سلام الله عليها بود، انساني‌که هدفش متعالي باشد، انساني که زنجير هوا و هوس نفس را پاره کرده باشد اسارت ندارد ولي چه بسيار انسان هايي که در ظاهر آزادند ولي بنده و اسير.
 
خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره به اهميت جايگاه مسجد گفت: کسي‌که مسجد خانه او باشد (مرتب به مسجد تردد کند) خداوند، آسايش و کاميابي او، و عبور از صراط را برايش ضمانت کرده است، روزي بر اهل قبور نمي‌گذرد مگر مَلَکي آن‌ها را ندا مي‌کند: شما به حال چه کسي غبطه مي‌خوريد و او را آرزو مي‌کنيد؟ مي‌گويند: غبطه و آرزوي ما مسجديان هستند.
 
وي تصريح کرد: مسجد در مکتب اسلام محل عبادت است و اجتماع مومنين، محل حل مسائل اجتماعي، محل رفع گرفتاري هاي مومنين ، محل قضاوت و علم و محراب محل حرب است،  محل مبارزه با کجي ها و کمبودها و گرفتاريهاي مادي و معنوي ، همانطور که حرکت پيغمبر و حل مسائل اجتماعي در زمان رسول الله و اهل بيت از مسجد بود.
 
حجت الاسلام محمدي در رابطه با اهميت مسجد و اقلاب اسلامي اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران و امام امت ما خميني (ره) کبير شاگرد برجسته مکتب پيامبر هم در همين مسير قدم برداشت و مسجد انقلاب و دفاع مقدس همان کارکردهاي همه جانبه را داشت چراکه ادامه مسير يعني رسيدن به تمدن اسلامي و طلوع خورشيد ولايت عظما هم جز از کانال مسجد و مسجديان نخواهد گذشت.
 
 
وي با اشاره به نامساعد بودن حال و روز مسجادد شهرستان گفت :  امروز متاسفانه مساجد ما حال خوبي ندارند ، بايد بعنوان زمينه سازان ظهور براي آباداني ظاهر و باطن مساجد تلاش کرد ، مساجد خدا را تنها کساني آباد مي‌کنند که به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زکات داده و جز از خدا نترسيده‏‌اند پس اميد است که اينان از راه‏يافتگان باشند و  اگر ميخواهيم از کساني باشيم که مشمول هدايت الهي واقع ميشويم براي آباداني مساجد تلاش کنيم... إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ... بعد ميفرمايد اگر اهل آباداني مساجد شدي و در رونق مساجد تلاش کردي فَعَسَي أُولَئِکَ أَنْ يَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ
حالا اميد است خدا هدايتت کند.
 
حجت الاسلام محمدي در پايان گفت : يک نکته کوتاه ديگر در موضوع مساجد حضور نونهالان و نوجوانان در مسجد است ، راي مسجدي که در آن صداي کودکان به گوش نرسد بايد نگران شد و براي جامعه اي که کودکان و نوجوانانش در مساجدش رفت وآمد نکنند بايد خون گريست و البته لازمه حضور پرشور نوجوانان و کودکان در مساجد همراهي و صبر متوليان و پيشکسوتان مساجد هست و  کودک است و بازيهاي کودکانه- نوجوان است و شور و نشاط لازم خب بايد صبر کرد و هدايت نه آنکه توبيخ و پرخاش و تنبيه  و اين تذکر و اين خطر جدي است.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس